lördag 27 februari 2010

Telefonsamtal till en helt vanlig skidänläggning någonstans i Mellansverige.

-Välkommen till En helt vanlig skidanläggning någonstans i Mellansverige, det är Munken!

-Ja hejsan, jo det är så att jag har en fråga.

-Jaha?

-Jo, hur kommer vädret att var hos er i slutet av Mars?

-Ööh.. (vänta, vad menar gubben?)
Ööh... (va tusan menar han, hur ska jag, lilla jag, veta det?)
Ööh... (inte ens metreologer vet ju vad vädret blir dagen efter ens!!! Shit, jag måste ju svara...) Ööh, öhm, jo, alltså, jag vet faktiskt inte!

-Nähä. Men jag har en fråga.

-Ja..jaha?

-Jo, jag har varit i Sälen och i Hovfjället och sådär...

-Okej?

-Och jag undrar om det snöar hos er när ni har öppet?

-Nä? Eller jo? Eller alltså, inte alltid, ibland. Jag vet... faktiskt inte.

-Okej, jag förstår. Men tack så mycket då, hejdå!

-Hejdå.

1 kommentar:

G. sa...

Hahahaha! Vissa människor kan vara liiite roliga ;)