fredag 26 mars 2010

Det var en liten tomte som la skorna i säcken, tror jag.

Jag blir. Så. Trött.

Under närmare tre veckors tid, som de flesta kanske känner till, har mina kära Converse-skor varit helt försvunna.
Helt putsväck-borta.
Jag har vänt upp&ner på hela hallen/mitt rum/huset i sökandet, jag har skapat skallgång bland bekanta, jag har anklagat folk för snoerier, jag har efterlyst dem på FB, jag har gjort allt i min makt för att hitta skorna!
Utan några större framgångar, måste jag tyvärr säga.

Tills idag, då jag av en ren slump satt halvsovandes på kafferasten på jobbet och råkade slänga ett getöga (vad är egentligen ett getöga? tycker bara det låter roligt att använda..) mot vår bokhylla som egentligen inte kan kallas bokhylla, snarare skräphylla.
Den är totalt proppad, alltså PROPPAD med skräp!!!
Av någon konstig anledning tyckte jag mig känna igen formen på den där knöliga Lindex-kassen som stack fram lite bakom en plastlåda full med skruv och galgar.
Jag tog en fundersam sipp på det blaskiga kaffet innan jag reste mig upp misstänksamt och sakta gick fram mot hyllan.
Fick med en liten kraftansträngning fram kassen och MYCKET RIKTIGT- Där var skohelv*na!!! Uuuuh... -.-

Visst, jag är glad att skorna är tillbaka (orkar inte le på riktigt men inombord jublar jag, faktiskt), helt fine liksom, men ett par frågor återstår dock.
Hur kunde jag gå till jobbet på morgonen med skorna på fötterna, och traska hem på eftermiddagen utan, och vart kommer kassen ifrån?
Livet är ett stort mysterium, I'm tellin u!

1 kommentar:

pillleeeeeer sa...

haha idiot :D
aa, det är inte lätt att vara dum du =)
men de va säkert en tomte, eller stefan, aja; same shit different names ;)