tisdag 16 mars 2010

På min ålders höst.

Igår var jag ute och sprang i en nerförsbacke. Förstod ni nu vad ni läste- Jag Sprang! ... visserligen i nerförsbacke. Men hej- man måste börja någonstans okej?
I allafall, det jag ville komma fram till var att det luktade kattpäls/hö ute.
Ganska märkligt med tanke på att jag var flera kilometrar från any possible fält med hö, och att den enda katten jag kan tänka mig ha vart i närheten av vart jag var just då skulle vara en överkörd katt (sprang bredvid stor väg).

Idag kom jag in på kontoret på jobbet och kände en stark lukt av gammal alkoholist/ pizza.
Jag undrar vem fan som har suttit inne på vårt kontor och käkat pizza???

Håller nog på att bli knäpp.
Senil.
Gammal ni vet, sådär strax över tjugo och de gråa håren börjar krypa fram bakom öronen.
Usch.

Nu har jag äntligen sett på Sound of Music också, kände att jag var redo för det nu.
Den var lite för sprallig för min smak.

I övermorrn blir jag ung på nytt, ska nämligen ta upp den gamla traditionen att festa på Arena, fast på ett nytt sätt.
På Nya Arena.
Som inte ens heter Nya Arena utan Tempel.
I vilket fall... jag har hört att det inte längre står mörka mystiska män längs med väggarna som stirrar på en med ena handen i byxan... Det låter sjysst! Ska faktiskt bli riktigt kul nu när jag tänker efter!

Inga kommentarer: