onsdag 9 juni 2010

Foto på fb- en oändlig, miserabel påminnelse

För några dagar sedan hittade jag av en slump en otaggad bild av mig själv på Facebook.
Den var tagen på mitten av nitti- talet och föreställer mig och en skara barn på en julavslutning eller liknande.

Vi står lite slaffsigt uppradade sådär som femåringar gör: några sitter ner, andra står upp, alla tittar åt olika håll och sjunger antagligen inte särkilt synkroniserat med tanke på våra olika formade munnar.
De flesta av killarna har röda, tajta tomtedräkter med vita strumpor uppdragna till knäna och luvan nerdragen till ögonen.
Två stackare har blivit stjärngossar med dumstrutar på huvudet.
Den ena pojken håller sin stjärna i ett stadigt grepp framför ansiktet så att det täcker hela huvudet.
Han syns ju inte då.
Alla tjejer i gruppen är vackra, tindrand lucior: små söta varelser.
Alla utom jag.

Jag står i mitten av gruppen.
Antagligen har fröken haft som baktanke att få det hela lite symetriskt och strukturerat och därför sorterat alla barn i grupper om vilken julfigur man är.
Jag som är en ful, hårlös, transvestitisk tomteflicka med röd spetsklänning och stooor tomtemössa hamnade visst för mig själv i min egna kategori.
Fröken ställde mig säkert i mitten för att jag skulle se mindre ensam ut, skulle se ut som "en i gänget" fast jag var helt ensam av mitt slag bland julfigurerna.

Tvärtom!
Jag ser ut som huvudnumret i en freakshow.
Le grande finale.
Det mest skräckinjagande lilla djur som alla kommer minnas mest av alla hemska varelser, kanske inte enbart på grund av min utstyrsel utan också för de toner jag verkar ta med extremt hög decibel.

(...)

Vem gör sånt här?
Vem laddar upp dessa hemska bilder på fb som vi andra bara vill glömma?

*Känslokall person kollar igenom vilka foton som ska laddas upp på nätet:
- Åh kommer du ihåg den där julavslutningen på femårs för många år sen?
Kommer du ihåg den transvestitiska lilla tomteflickan utan hår med spetsklänning som sjöng högst av alla?
Den bilden lägger vi upp på fb så att alla kan se, jaaa!

=.=

1 kommentar:

HANNA sa...

Men skärpning nu! Jag kollade på kortet för nån dag sen och höll på att dö av söthet! Du var ju bara såååå BEDÅRANDE, lille skunk! :D Och det bästa av allt var ju att du tog i från tårna, det var nästan så ljudet gick igenom bilden, så att säga x)
åh, nu fick jag nästan lite moderskänslor! ....det där lät skumt, stryk det sista....
;)